Unwanted Linkedin Invitations (ULI’s)

We krijgen ze allemaal volgens mij en steeds vaker. Linkedin uitnodigingen van mensen die je nog nooit ontmoet hebt. Ik heb er inmiddels 100+ in mijn inbox. Het vermoeden begint bij mij te reizen dat ze niet alleen ongewenst zijn bij de ontvanger, maar ook bij de zender.

Waren het eerst vage types, die ik ervan verdacht wanhopig op zoek te zijn naar ‘iets’, inmiddels zijn het mensen zoals jij en ik. Er kunnen drie redenen zijn:
– of de normen op linkedin vervagen langzaam en het wordt ‘bon ton’ om iedereen die je aardig of interessant lijkt, gewoon maar uit te nodigen,
– of er komen steeds meer mensen op Linkedin die niet zo handig zijn met hun muis of duim,
– of Linkedin is zelf aan het koppelen geslagen.

In het laatste geval maak ik me zorgen: wie heeft van mij een ULI ontvangen?

Link  naar tips van de community

20140403-090647.jpg

Leave a Reply

