Nostalgie gaat over de beste momenten

Afgelopen vrijdag was ik bij een reünistenavond van mijn dispuut op Quintus in Leiden. Herinneringen aan mijn studententijd, brengen soms een soort heimwee met zich mee.

Nostalgie gaat altijd over de beste momenten. Al die middagen waarop ik om halfzes uit de UB kwam, om op het laatste moment naar de Digros (sluitingstijd was nog 18.00) te gaan, met een zooitje huisgenoten. Middagen op terrasjes of voor een studentenhuis in de zon. Die ‘Jongetjesdag’ in de Efteling waarop ik door mijn op Pinkpop verstuikte enkel, bij elke attractie via de achteruitgang mocht. En die mooie avonden in de kroeg tijdens de EK ’88.

Natuurlijk verlang ik nooit terug naar de week voor het tentamen waarin in nog steeds niet begreep hoe de arbo of arob werkte. Ook het moment waarop er aan het eind van de studiebeurs nog een stuk maand over was is niet voor herhaling vatbaar. En het gala dat ik er van overtuigd was de saaiste galapartner te hebben van iedereen, brengt ook geen heimwee met zich mee.

Elke periode in je leven heeft zijn voor en nadelen, maar terugkijkend zou je sommige momenten graag nog een keer meemaken.

20140324-225940.jpg

Leave a Reply

