Het Kleine Huis op de Prairie

Naast Enid Blyton en de Kameleon, las ik ook de boeken van Laura Ingles-Wilder. Het kleine huis op de prairie… als serie was het te zien op de EO en als ik het me goed herinner werd het afgewisseld met The Waltons.

Allemaal hele brave mensen, godvrezend en voorbeeldig, het enige EO programma wat ik in mijn jeugd bekeek. Ik wed dat een deel van mijn leeftijdsgenoten gelijk de muziek van de serie in hun hoofd horen en Michael Landon met bretels zien houthakken. Dat was nog eens wat anders dan Ned’s Survival Guide, Sponge Bob en iCarly.

20140314-222032.jpg

3 thoughts on “Het Kleine Huis op de Prairie”

  1. Enid Blyton en de Kameleon verslond ik ook, net als Winnetou etc. Maar Het Kleine Huis heb ik nooit gelezen of bekeken. Hm, misschien vond ik het toen al te EO-erig? 😉

  2. Het is ook veel meer een meisjesboek volgens mij. Het grappige is dat nu al mijn 2e dochter (8) enthousiast is en aan het tweede deel begint. Winnetou heb ik dan weer niet gelezen. Heb jij Schoolidyllen gelezen?

  3. Ja, die heb ik ook gelezen! Moeders jeugdsentiment was dat, net als ‘Onder moeders vleugels’. Als je ‘t nu terugleest is het echt antiek, hahaha! Maar als kind verslond ik het allemaal, ook good old Dick Trom enzo.

Leave a Reply

