Megalomane gebouwen

Zelf heb ik vaak moeite met megalomane kantoorgebouwen en woontorens.  Voor mij voelen ze mensonvriendelijk om in te werken en wonen. Medewerkers en bewoners ingedeeld in etages. Ze geven me  het idee dat de hoogte belangrijker is dan de functie van het gebouw.

Appartementen in hoge gebouwen lijken mij ook niet fijn om te wonen. Hoog, opgesloten. Gelukkig denken sommige mensen daar anders over. Die worden gelukkig van het uitzicht en voelen zich er juist vrij.

Indrukwekkend zijn ze wel. Megalomane gebouwen brengen  gemengde gevoelens. Wat ervaren jullie?

20140308-214747.jpg

3 thoughts on “Megalomane gebouwen”

  1. Op het werk huizen wij tegenwoordig op de 16e. Ik vind het niets! Oeverloos lang wachten op de liften is onhandig. Maar het gevoel dat als er ooit iets erg gebeurd, je er echt niet op tijd uitkomt, dat vind ik ronduit beangstigend. Grote voorkeur voor werkomgeving waar nog buitenlucht binnen mag komen, gewoon door openstaande ramen. En waar je buiten je bammetje kan opeten. Heerlijk! *voegt criteria toe aan lijstje*

Leave a Reply

