De uitdaging van werkwoorden en tafels.

Tot voor kort dacht ik dat ik werkwoorden en tafels niet goed geleerd had op school. Het gaat nooit vanzelf, d’s en t’s. Zelden zie ik zonder het toepassen van ezelsbruggetjes hoe een twijfelgeval moet eindigen.

Schandelijk vinden sommige mensen dat en als communicatieadviseur is dat op z’n minst onhandig. Niet iedereen heeft door dat het inzicht en de vaardigheid in te schatten hoe je kennis, houding of gedrag van mensen beïnvloed, duidelijk iets anders is dan correct spellen.

20140227-220233.jpgToen mijn kinderen tafels gingen leren heb ik ook geoefend. Alle vier hebben ze inmiddels hun tafeldiploma en ik weet nog steeds niet uit mijn hoofd hoeveel 7×8 is. Het oefenblad hangt bij ons op alle twee de WC’s.

Door alle aandacht die er tegenwoordig voor leerstoornissen ontdekte ik het patroon. Ik kan niet automatiseren. Een behoorlijke uitdaging als je zoveel teksten produceert als ik op een dag, maar toch prettig om te weten. Verder heb ik geen afwijkingen 😉

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s