Een geestelijke ontdekkingsreis

In november ontdekte ik de headspace-app. Mediteren zonder gezweef, via mijn iPhone. Het beviel me goed. Eerst 10 minuten per dag, vervolgens 20 minuten per dag. Dat liep wel.

Nu loop ik vast. Mijn scepcis houdt me tegen. Ik geloof Andy Puddicombe niet meer.  Of althans, niet genoeg om elke dag 25 minuten de tijd te nemen om de ‘discovery’ meditatie te doen.  25 minuten is namelijk best lang. Zeker als je het 40 dagen voor moet houden voor je weet wat het gaat doen met je.

Op zich al een interessante ontdekking. Zou dat ook onderdeel zijn van de ‘Discovery’:  ontdekken waar je oordeel je tegenhoudt?

20140225-211739.jpg

One thought on “Een geestelijke ontdekkingsreis”

  1. 40 dagen?? Wow! Da’s al een test op zich! Zoveel geduld kan ik over het algemeen niet opbrengen. Zelf gebruik ik het appje ‘Relax’ wel eens om in slaap te vallen, op dagen dat m’n hoofd maar door maalt. Helpt wel. Maar moet eerlijk bekennen dat een rustig ceedeetje opzetten voor mij hetzelfde effect heeft.

Leave a Reply

