Outdoor adverteren blijft wonderlijk

Overal duiken tentoonstellingsposters van musea op. Teylers kom ik tegen in Leiden op driehoeksborden. Het Siebolthuis in Amsterdam op het station. En al die abri’s, billboards en driehoeksborden worden steeds weer geplakt en gewisseld. Outdoor is onvermijdelijk in de cultuursector.

Het meest verwonderend vond ik het doek op overhoeks dat ik vorig jaar voor Het Scheepvaartmuseum regelde. Abseilers laten het van de toren zaken en als het te hard waait wordt het uitgesteld tot een later moment. Overhoek (sinds kort Adam) is wel het ultime outdoor.

Toch ben ik steeds weer verbaasd als ik me bedenk dat al die abri’s en mupi’s, om al die ‘vlakken’  te vervangen en te zorgen dat wij daar steeds weer nieuwe advertenties zien, een wonderlijke branche is het wel. Het is allemaal handwerk.

20140224-225619.jpg

One thought on “Outdoor adverteren blijft wonderlijk”

  1. Onvoorstelbaar, zo groot! En wat mij inderdaad ook opvalt is dat musea momenteel uberhaupt veel aan reclame doen. Op Twitter zie ik er ook diverse voorbij komen. Leuk! Hopelijk spreekt het een grote doelgroep aan! De volgende op mijn lijstje is de Kunsthal, waar een tentoonstelling over schoenen is 🙂 Overigens heb ik daar nog weinig reclame van voorbij zien komen.

Leave a Reply

