Helaas, het einde van De Bonneterie

Als je er over nadenkt  is het  een enorme en wonderbaarlijke prestatie dat een winkel 125 jaar bestaat. Mijn moeder, die inmiddels 81 is, gaf mij  toen ik klein was al het idee dat De Bonneterie behoorlijk passé was.

Pieters 11 mei 1952Later, oud genoeg om zelf een oordeel te vormen, vond ik winkel stijlvol, maar was stijfjes. In de naam alleen al klinkt de echo van het verleden. Echt bijzonder geschikt als hofleverancier en favoriete winkel van mij grootmoeder(tweede van rechts). Zou het mantelpak dat ze op deze foto aan heeft er gekocht zijn?

Een instituut dat er al zo lang is, is niet weg te denken. En ik liep er toch altijd vol verwondering en met plezier doorheen, al kocht ik er nooit meer dan een paar sokken. Het is het einde van een tijdperk en ik hoop dat de mooie winkelpanden een goede bestemming krijgen.

Voor wat nostalgie: http://www.winkelstories.com/Bonnet01.html

< We citeren een folder uit 1913: ‘Gegarneerde Dames- en Kinderhoeden, Chapellerie-Hoeden, Réticules, Boa’s, Vesten en Kragen, Jupons, Tricotages, Kousen, Handschoenen en Zakdoeken en Engelsche Jongensconfectie. Op de eerste etage: Tailor Made Costumes, Mantels, Bontmantels en Mantelcostumes, Blouses, Overhemden en Costume rokken. Op de tweede etage: Japonnen, Avondtoiletten, Peignoirs, Jonge Dames – en Meisjesconfectie.’>

Leave a Reply

