Scheepsmodellen hebben geheimen

Scheepsmodellen zijn een wereld op zich heb ik in Het Scheepvaartmuseum  ontdekt. Een van mijn collega’s doet met een maagcamera onderzoek in deze modellen. Modellenbouwers blijken een bijzonder soort mensen, die houden van binnenpretjes.

20140220-204603.jpgZo kwam ik nietsvermoedend op een maandagochtend het Behouden Huis (collectiedepot van Het Scheepvaartmuseum) binnen en bleek mijn collega Ton net een mooie ontdekking te hebben gedaan. De ontdekking deed hij in een donker hoekje van een scheepje, op een plek waar de bouwer zeker wist dat er nooit iemand zou gaan kijken. Daar stond een minuscuul tafeltje, met een minuscuul stoeltje. Op dat tafeltje stond een nog minuscule glaasje en een wijnfles.

Hiernaast een foto die ik  nam in de tentoonstelling. De keuken van gedemonteerd model. Die andere ontdekking was niet met iphone te fotograferen.

20140220-204542.jpg

Leave a Reply

