Digitale rommel

In 2007 dwaalde ik rond in Second Life, voor het ING project om het gebruik van virtuele werelden te verkennen. Als mensen in die tijd de discussie met me aangingen over de ‘echtheid’ van bezittingen in Second Life, vroeg ik ze altijd of ze dachten dat het geld op hun bankrekening  ‘echt’ was.

Sinds 2007 zijn virtuele werelden en digitale bezittingen gebruikelijker geworden. Her en der slingeren onze digitale eigendommen. Soms vergeten we zelfs dat we ze hebben. Deze week kwam ik wat vergeten website URLs tegen. Geen dure eigendommen, maar in potentie waardevol.

rommelmarkt

In mijn eigen collectie, bleek http://www.hetnieuwevergaderen.org nog aanwezig. Die hou ik nog maar even, wie weet wat er van komt. Het internet word steeds voller met vergeten plannen, voornemens en slingerende herinneringen, Jan scheef er ook al over. Is dat eigenlijk erg?

One thought on “Digitale rommel”

  1. Nee, erg is het niet. Wellicht onhandig omdat we veel in meervoud bewaren. En soms zo je wellicht liever zien dat iets niet meer bestaat. Niet eens criminele zaken, maar ook van die kleine dingen waarbij je je nu ongemakkelijk voelt.

Leave a Reply

