Fietstunnel Rijks, een toeristische bezienswaardigheid

Vandaag fietste ik weer eens door de fietstunnel van het Rijks. Dat doe ik met veel plezier. In het Uur van de Wolf over de verbouwing van het Rijksmuseum is de ergernis en frustratie te zien van Pijbes als blijkt dat de doorgang er toch gaat komen. Tijdens het zien van de uitzending begreep ik dat wel. En vroeg ik me inderdaad af of het bij een museum als het Rijks wel past, om een ingang te hebben die het resultaat lijkt van een compromis.

Toen ik vandaag weer door de tunnel fietste realiseerde met ik hoe uniek en Nederlands die is. Op zich al een toeristische attractie en volgens mij gewoon zoals het zou moeten zijn.

Een fietstunnel door het grootste nationale museum, waar ter wereld zou dat anders mogelijk zijn?

fietstunnel rijks

Leave a Reply

