De magie van Glastonbury Tor

Afgelopen zomer waren wij in Engeland. Een rondreis in het zuiden, van London via Shepton Mallet in de buurt van Bath naar Cornwall en terug via de zuidkust. Bij Wells stonden we op een camping met uitzicht op Glastonbury Tor.

Glastonbury tor

Bij mij voornamelijk bekend van The Mists of Avalon waardoor ik wist dat het een belangrijke landmark was in het landschap. Toch was ik verrast door de magie van deze heuvel. Van ver zichtbaar en door het omliggende landschap bijna vervreemdend zoals de toren zich aftekent in de verte.

Glastonbury zelf is een verzamelplek van alles wat etherisch en mystiek is. Daar heb ik dan weer minder mee. Dat doet voor mij niet af aan de magie van Glastonbury Tor.

P1060355

2 thoughts on “De magie van Glastonbury Tor”

Leave a Reply

