50 bier en 4 passoa-jus!

Oud-collega Stephan van Nexus organiseert een reünie van alle oud medewerkers. Herinneringen komen naar boven: een van mijn eerste baantjes. Om de baan als barvrouw te krijgen moest ik komen proeftappen. Door mijn ervaring in de barcommissie van Quintus, was dat natuurlijk geen punt.

11280_263113040488584_1911644409_n

Bijzonder was wel dat ik mijn vaardigheden met de tap met water moest demonstreren. Gelijk met bier, dat was natuurlijk te duur. Gelukkig bleek die demonstratie goed genoeg, ik werd aangenomen door Ron de Jong.

Happy Hours waren de grootste uitdaging. Aan het begin van de avond en je kreeg twee drankjes voor de prijs van een. Onbegrijpelijk vond ik de klanten die 50 bier bestelden en daar de hele avond mee deden. Een groot deel droevige doodgeslagen biertjes stonden dan de hele avond op de bar.

De betere bestellingen waren natuurlijk de passoa-jus en de bacardi-cola’s in dubbele aantallen, tijdens de happy hours. Ik werkte liever op de drukke avonden met de 100 doodgeslagen biertjes, dan de rustige avonden. Als Minerva een feest had, waarvan de datum niet doorgedrongen was in Delft, hing er een handje vol teleurgestelde mannen aan de bar. Die, naar mate de avonden vorderde, flauwere grappen maakten. Toch ook wel een vorm van amusement.

Bij binnenkomst of vertrek was er altijd even dat praatje aan de deur met Ron. Over hoe druk of rustig het die week was  en waarom… horeca-analyse uit de losse pols. Helaas… of gelukkig…. geen foto’s van mij achter die bar, de smartphone bestond nog niet.

Leave a Reply

