Desksurfen deel I: Live Online Events

Maandag mocht ik desksurfen op de werkplek van Gerdie, de eigenaar van LiveOnlineEvents in het pand van LiveHouse. Haar kamergenoot Marloes is ook op vakantie, wel ongezellig. Maar mijn doel vandaag is weer goed op gang komen na de vakantie. Met uitzicht op de tuin maar wel tussen de hard werkende mensen moet dat lukken!

Wat is desksurfen? Een andere werkplek zoeken, waar je met je laptop op de wifi aan de slag kan in ruil voor de waarde die je terug kan of wil geven. Mijn vorige desksurf ervaring was toen Bruno Elshout bij mij kwam desksurfen. Hij bracht in ruil voor de werkplek ingredienten voor pannenkoeken mee. Ik bakte de pannenkoeken en in ruil daarvoor maakte hij een mooie profiel foto van mij.

Deze werkplek zit bij LiveHouse, in Leiden. LiveHouse is mijn favoriete evenementen bureau. Waarom? Omdat ze begrijpen dat een evenement moet passen in de context. En ze helpen je een evenement neer te zetten dat een krachtige interventie is, waarvan het positieve effect nog een tijd voelbaar blijft. Dat doen ze door soepel samen te werken en flexibele in te spelen op je behoeften als klant. Klinkt misschien wel erg lovend, maar ik overdrijf niet.

Vandaag mag ik ervaren hoe het er achter de schermen toe gaat. En ik had me voorgenomen om daar een interessante blog over te schrijven. Maar ja, wat dan? Want het is er zo leuk als je verwacht. Hard werkende gezellige mensen, samen buiten aan de lunchtafel, grappen en persoonlijke weekeindverhalen. Dezelfde positieve sfeer die ik al geproefd en in de samenwerking. Niets spannends om een blog over te schrijven.

Maar eigenlijk wel… want hoe uniek is deze plek in Leiden met deze fijne werksfeer? Ik mag vaker terugkomen. Gelukkig! En dat zeiden ze voordat ik dit schreef.

Leave a Reply

